joi, 29 septembrie 2011

îmi doresc cu orice preţ ?

Aseară am fost la o întâlnire de adunat idei şi antrenament de entuziasm - o sesiune de mentorat - organizată de Leaders - nişte oameni foarte mişto (nu mă credeţi pe cuvânt, mergeţi la programele lor şi verificaţi) care organizează nişte şcoli alternative pentru a scoate liderii din noi. Sesiunea a fost cu Daniel Bichiş şi se lega de NLP (programare neuro lingvistică).

Lucrurile au decurs într-un sistem de dialog şi am ajuns la nişte lucruri care mi se par ajutătoare dar care conţineau şi o chestie cu care nu sunt de acord. Un slide din prezentarea lui Daniel, cu titlul "Limbajul programează rezultatele" si in care erau corelate urmatoarele declaraţii:

O să mă străduiesc    -> Pot
O să fac tot posibilul -> Este una dintre posibilităţi
Mi-aş dori să            -> Doresc cu orice preţ
Voi încerca               -> Reuşesc

Sunt de acord că ne programăm succesele şi implicit eşecurile din modul în care gestionăm conştient sau mai puţin conştient lucrurile pe care le facem, dar nu îmi place cum sună Doresc cu orice preţ, pentru că acest "orice preţ" chiar poate include orice, iar unii se întind. 


Acum un an sau poate doi, eram la o conferinţă şi Cosmin Alexandru ne povestea cum la alegerile din 2000 o mână destul de consistentă de antreprenori şi alţi oameni care vor fapte şi rezultate au încercat să câştige alegerile prezidenţiale. Motivul pentru care nu au avut şanse: ei vroiau să foncţioneze după nişte valori şi să construiască, integru. Nu erau dispuşi să facă orice, pe când ceilalţi da. Orice ca să câştige alegerile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu