vineri, 30 septembrie 2011

unde m-aş muta din Bucureşti

foto: www.bigfoto.com/europe/copenhagen/
Mă mănâncă să plec, să umblu, să mă mut din Bucureşti, să văd cum e în altă parte, în alt oraş, în altă ţară. Şi citesc tot felul de articole şi mă energizez gândindu-mă cum ar fi.

În anul 1 sau 2 de facultate am avut o seminaristă care ne recomanda să învăţăm bine aici şi dacă vrem să plecăm, să plecăm pe domeniul nostru în altă ţară, să nu le muncim noi pământurile sau să facem munca de jos, ca să demonstrăm că suntem la fel. Numai că eu nu văd lucrurile aşa. Adică îmi surâde tare ideea de a umbla cu autostopu şi de a munci pe unde apuc la spălat vase, făcut curăţenie, reparat biciclete, cules/adunat etc. şi cunoscut oameni şi culturi. Nu mi se pare înjositor să pun mâna pe-o lopată/greblă/sapă, sau să curăţ după animale. La bunică-mea făceam asta până acum câţiva ani şi culegeam şi curăţam porumbul, măturam bătătura, adunam corcoduşe, prune ş.a. pentru ţuică şi tot aşa. Se mai întâmplă şi în prezent, ceva mai rar fin'că sunt aici, la oraş :)

Adică încerc să îmi elimin limitele construite şi adunate şi să mă bucur de ceea ce mi se oferă. Nu mi se pare în regulă că dacă am terminat o facultate trebuie să mă mişc doar în domeniul ăsta şi să nu fac alte lucruri pentru că dacă fac înseamnă că nu sunt în stare să profesez. (adică mă tentează şi investiţiile în agricultură, chiar dacă am terminat comunicare şi jurnalism). Lucrurile mi se par extrem de relative şi dinamice şi îmi răspund şi la întrebarea de ce am mai făcut o facultate?  pentru că am mai cunoscut oameni, situaţii, am văzut cum funcţionează un domeniu (care e viu şi se mişcă şi nimeni nu poate şti încotro).Şi aici ajung la locurile care-mi surâd:

Danemarca - pentru că n-am fost niciodată acolo şi sunt curios cum se trăieşte în Copenhaga şi nu numai.
Olanda - în special Amsterdam pentru că aş vrea să văd cum îl simt după 2-3 ani, nu numai după 2-3 zile.
Portugalia şi nu numai Lisabona.
Berlin fin'că e un oraş pe gustul meu, colorat şi viu şi în toate felurile.

Barcelona mai mult decât restul Spaniei - fin'că am auzit  chestii faine despre ea şi tot la sangre caliente ar fi toată America de Sud, dar mai probabil la călătorit, umblat şi poate şi statornicit măcar o vreme prin Buenos Aires, Rio de Janeiro, Caracas şi dacă stau să mă gândesc mai bine, aş vrea să văd cam tot ce înseamnă America Latină. (şi n-aş ocoli nici America de Nord şi apoi aş cam vrea să mă întind la tot ce e pe globul ăsta, măcar să-l văd şi să-l simt un pic) şi uite aşa m-am îndepărtat de la subiect sau de fapt ar fi mai multe opţiuni pe care le-aş încerca pe durată lungă :)

Şi asta nu înseamnă că nu îmi place ţara noastră, pentru că îmi place şi aş încerca şi la noi nişte Timişoara, Iaşi, Cluj, Sibiu, Braşov şi mai sunt..

Oricum rămân comunicator şi cel puţin documentarist indiferent ce voi întreprinde.
Tu pe unde te-ai muta?

2 comentarii:

  1. cerbu14:59

    eu m-as muta in padure :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu, dupa ce vad tot ce e de vazut, vreau intr-un sat izolat, nu din dorinta de singuratate, dimpotriva, cred ca mai singur esti in mijlocul unei metropole.

    RăspundețiȘtergere