duminică, 11 noiembrie 2012

domnului taximetrist

Pod Agigea ora douăzeci şi-un pic. Un nene cu o utilitară ne-a lăsat la sensul giratoriu. Ne-a luat de la Bucureşti după aproape două ore de aşteptat (ni s-a întâmplat  de alte dăţi să aşteptăm şi mai mult, deci e în regulă) şi pentru că mergea spre Techirghiol n-a mai intrat în oraş. Ceea ce e normal şi firesc.

Am intrat în Selgrosul de acolo amintindu-mi că acum nişte ani aveau ceva transport gratuit, iar un paznic ne-a spus că singura posibilitate sunt maxitaxi-urile dinspre Mangalia. Aşa că am ieşit iar la şosea, am traversat şi am întins mâna fără să mai scot vreun carton sau ceva, gândindu-mă că poate opreşte cineva până vine vreun microbuz.

La câteva minute a încetinit un taxi, la vreo 10 metri în faţă şi a dat cu spatele. Noi ne uitam unul la altul şi ne-am zis că nu îl luăm. Am deschis portiera din faţă:
eu -Bună seara. Mulţumim, dar nu avem bani.
el - Haideţi, urcaţi că vă duc până la Real şi e staţie de autobuz acolo, nu vă iau niciun ban.

Aşa că ne-am urcat. Erau ce-i drept vreo 8 km şi eu mai căram în afară de rucsac şi un scaun auto de copil (tare, nu ?). Ne-a spus că maşinile (maxitaxi etc.) mai circulă doar până la opt şi nu mai aveam ce să luăm. Ne-ar fi dus şi până la gară, dar nu are licenţă de Constanţa.

Am mai sporovăit un pic despre mijloace de transport în comun şi pe unde stăm şi am ajuns. I-am mulţumit, ne-am urat de seară bună şi sănătate şi am coborât. Super de treabă nenea şi ne-a scutit probabil de o altă aşteptare lunguiaţă, mai ales că noaptea e mai complicat cu autostopul la şosea.

Mulţumim din nou, pentru omenie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu